نقاشی « آبرنگ و قلم» بسازید

به وبلاگ هرچی که بخوای - عمومی خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
لینکستان
پروفایل
موضوعات
عکس
عکس های جالب
عکس های سیاسی
عکس های مذهبی
عکس های خنده دار
کاریکاتور
فتوکاتور
عکس منظره
والپیپر
موزیک
موزیک جدید
موزیک طنز
موزیک ایرانی
موزیک خارجی
موزیک تیتراژ فیلم ها و کارتون ها
دانستی
دانستنی های جهان
دانستنی های جالب
ترفند
ترفند ویندوز و رجیستری
ترفند کامپیوتر
ترفند اینترنت
ورزشی
اخبار فوتبال
فروشگاه
پوشاک
کتاب
موبایل
وسایل آرایشی
محصولات جالب و سرگرمی
وبلاگ
اخبار وبلاگ
اس ام اس
اس ام اس طنز
اس ام اس سرکاری
اس ام اس عاشقانه
آموزش
آموزش رانندگی
آموزش نرم افزار های کامپیوتری
تکنولوژی
موبایل
خودرو
کامپیوتر
دانلود
دانلود فونت
دانلود نرم افزار
دانلود بازی
داستان
داستان عاشقانه
داستان طنز
داستان تاریخی
داستان مذهبی
طنز
عکس خنده دار
جوک
اخبار
اخبار عمومی
اخبار ورزشی
اخبار فناوری
اخبار سیاسی
دیگر
فال
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 175
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: KolahZary.LoxBlog.Com

تبلیغات

نقاشی « آبرنگ و قلم» بسازید

نقاشی « آبرنگ و قلم» بسازید

( تبدیل کردن عکس های معمولی به نقاشی های آبرنگی- قلمی)
 

اگرچه همیشه در نگارش های اخیر فتوشاپ، فیلتری برای دادن جلوه ای آبرنگی به عکس ها وجود داشته است، صرفاً با کلیک کردن آن فیلتر نمی توان نتیجه ی مطلوبی را به دست آورد.

نقاشی های آبرنگی، از رنگ های شفاف به وجود می آیند که از پس هم دیده می شوند و خطوط تیره ای آن ها را احاطه نمی کنند. در این نوع نقاشی، معمولاً بافت و پستی بلندی های کاغذ یا مقوای زمینه را می توان از پشت رنگ ها تشخیص داد و همین باعث افزایش جلوه ی اثر می شود. بسیاری از هنرمندان نقاش، طرح های آبرنگی خودشان را با خطوط تیره ای که با قلم به دور مرزها می کشند، برجسته تر و پررنگ تر نشان می دهند. با استفاده از فتوشاپ می توانید با به کار بردن چند فیلتر در لایه های مختلف، همین جلوه را به عکس های دیجیتالی خودتان بدهید.

برای شروع، کلید D را فشار دهید تا رنگ های پیش زمینه و پس زمینه به حالت های پیش فرض خودشان بازگردند( یعنی رنگ پیش زمینه سیاه شود و رنگ پس زمینه سفید). حالا عکس دلخواه تان را در فتوشاپ باز کنید ( یادتان باشد که برخی از عکس ها اصلاً به درد آبرنگی شدن نمی خورند). هنگامی که عکس را باز می کنید، فقط یک لایه در آن وجود دارد که در کادر لایه ها با نام Background مشخص است. حالا نیاز به کپی برداری از این لایه ی زمینه را داریم، بنابراین، آن را در کادر لایه ها با ماوس به پایین بکشید و روی آیکن ایجاد کردن لایه های جدید( New Layer) رها کنید تا یک کپی از آن به وجود بیاید.
آیکن ایجاد کردن لایه ی جدید را در پایین کادر لایه ها کلیک کنید تا لایه ی جدیدی ایجاد شود. این لایه( که نامش Layer 1 است) در ابتدا کاملاً خالی خواهد بود. کلیدهای Ctrl+Delete را به طور هم زمان فشار دهید تا این لایه ی خالی از رنگ سفید( که رنگ پس زمینه است) پر شود. این لایه ی Layer 1( لایه ی سفید شده) اکنون بالاتر از دو لایه ی Background و Background copy قراردارد. آن را با استفاده از ماوس بگیرید و بین دو لایه ی دیگر قرار دهید.
لایه ی Background copy را نیز( که اکنون بالاترین لایه است) با ماوس بگیرید و روی آیکن ایجاد کردن لایه ی جدید( New Layer) رها کنید تا یک کپی از آن به وجود بیاید. در حالی که لایه ی تازه ایجاد شده ( با نام Background copy 2 ) انتخاب شده است، دکمه ی تنظیمات لایه ها را که در زیر کادر لایه ها قرار دارد( آیکن آن به شکل دایره ای نیمه سیاه و نیمه سفید است) کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. در این فهرست، گزینه ی Black & White را انتخاب نمایید. با کلیک کردن این گزینه، عکس به حالت سیاه و سفید در می آید و پنجره ی تنظیمات سیاه و سفید نیز باز خواهد شد. در صورت تمایل می توانید شدت رنگ های مختلف را در این پنجره تغییر دهید تا ترکیبی دلخواه را به دست بیاورید. شاید فشار دادن دکمه ی Auto هم برای تان کارساز باشد. در هر صورت اگر پس از تغییرات بسیار از نتیجه ی کار راضی نبودید، دکمه ی Cancel را بزنید و پنجره را دوباره از نو باز کنید. در پایان، دکمه ی OK را کلیک کنید تا این پنجره بسته شود و اگر تغییری داده اید، روی عکس اعمال گردد.

حالا کلیدهای Ctrl+E را فشار دهید. این کار باعث می شود که لایه ی تنظیم سیاه و سفید( که با انتخاب کردن گزینه ی Black & White ایجاد شده بود) در لایه ی زیر خود ادغام شود. نام این لایه ی ادغام شده، هم چنان Background copy 2 است. حالا منوی Filter را که در بالای پنجره ی برنامه قرار دارد کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. در این فهرست، نشانگر ماوس را روی گزینه ی Stylize ببرید و در فهرست دیگری که باز می شود، گزینه ی Find Edges را کلیک کنید. با این کار، عکس تبدیل می شود به خطوطی سیاه و سطوحی خاکستری.
یک بار دیگر منوی Filter را کلیک کنید تا باز شود. این بار، نشانگر ماوس را روی گزینه ی Blur ببرید و در فهرست دیگری که باز می شود، گزینه ی Smart Blur را انتخاب کنید. با این کار، پنجره ی کوچکی باز خواهد شد. دو اهرم در این پنجره وجود دارند به نام های Radius و Threshold . این دو اهرم را طوری تغییر دهید تا مرزهای موجود در تصویرتان حالتی نرم و شسته شده پیدا کنند. سپس دکمه ی OK را بزنید تا هم پنجره بسته شود و هم تغییرات روی عکس اعمال شوند. اکنون جزییات عکس تان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است و لبه ها در آن نرم تر شده اند.
حالا فهرست بالای کادر لایه ها را باز کنید و گزینه ی Multiply را در آن انتخاب نمایید. با این کار، رنگ های لایه ی زیرین، در لا به لای خطوط تیره ی لایه ی بالایی دیده خواهند شد. لایه ی Background copy را کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس منوی Filter را که در بالای پنجره ی برنامه قرار دارد کلیک کنید تا فهرست آن باز شود. در این فهرست، نشانگر ماوس را روی گزینه ی Noise ببرید و در فهرست دیگری که باز می شود، گزینه ی Median را کلیک کنید. پنجره ی کوچکی باز خواهد شد. در این پنجره، اهرم Radius را با ماوس بگیرید و طوری تغییر مکان دهید تا عکس و رنگ های آن محوتر شوند. سپس دکمه ی OK را بزنید.

در حالی که لایه ی Background copy انتخاب شده است، کلید Alt را نگه دارید و دکمه ی Add layer mask را که در زیر کادر لایه ها قرار دارد کلیک کنید تا ماسک سیاهی در آن لایه ایجاد شود. این ماسک سیاه، رنگ های موجود در آن لایه را پنهان خواهد کرد. ابزار قلم مو را کلیک کنید تا انتخاب شود( و یا کلید B را فشار دهید). فهرست انتخاب نوع قلم را در بالای صفحه ی برنامه باز و قلم بزرگی با لبه های نامنظم انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید اهرم موجود را به سمت راست ببرید تا اندازه ی قلم بزرگ تر شود. عدد مربوط به کادر Opacity را که در تنظیمات بالای صفحه وجود دارد، روی 50% بگذارید.
اکنون باید رنگ سفید به عنوان پیش زمینه انتخاب شده باشد. اگر چنین نیست، دکمه ی جا به جا کردن رنگ های پیش زمینه و پس زمینه را که با آیکن فلش دو سر ریزی در بالای این رنگ ها( در بخش پایینی جعبه ابزار) قرار دارد کلیک کنید تا رنگ سفید به عنوان رنگ پیش زمینه و رنگ سیاه به عنوان رنگ پس زمینه قرار بگیرند. ماوس را روی عکس کلیک کنید و طوری حرکت دهید که بخش های دلخواه تان از ماسک پاک و رنگ های آن به تدریج نمایان شوند. با توجه به این که شفافیت قلم( Opacity) را روی 50% گذاشته ایم، می توانید با عبور دادن مجدد قلم مو از روی بخشی از ماسک که پاک شده است، آن بخش را پررنگ تر کنید تا جلوه ای طبیعی تر به دست بیاورید. اگر بخواهید، می توانید کارتان را هنرمندانه تر انجام دهید: می توانید میزان شفافیت قلم را از 50% هم کم تر کنید. در این حالت امکان ایجاد سطوحی چند لایه در رنگ هایی که ظاهر می شوند به وجود خواهد آمد. اگر اطراف عکس را به صورت نامنظم پاک کنید، عکس تان حالت هنری بهتری به خود خواهد گرفت.

حالا اندازه ی قلم تان را کوچک کنید( این کار را با زدن کلیک راست روی عکس، در حالی که ابزار قلم انتخاب شده است می توانید انجام دهید). سپس با دقت به انجام ریزه کاری در عکس بپردازید. در این مرحله است که هنر شخص شما وارد کار می شود و کار را از اعمال کردن فیلتر روی عکس فراتر می برد. با توجه به رنگ بندی به کار رفته در عکس تان، می توانید حالت های دیگری را برای لایه ی Background copy 2 آزمایش کنید تا هرکدام را که جلوه ی بیش تری به کارتان می دهد، به کار ببرید. برای این کار، نخست لایه ی Background copy 2 را کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس فهرستی را که در بالای کادر لایه ها قرار دارد باز کنید و گزینه ی دیگری مانند Hard Light و یا Darken را به کار ببرید تا ظاهری کاملاً متفاوت خلق کنید.

منبع:صفر و یک، شماره 26.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط شادمان کلاه زری در پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, در ساعت 4:9 | |

درباره وبلاگ

این وبلاگ قبلا در پرشین بلاگ فعالیت می کرد و به دلیل مشکلات موجود در پرشین بلاگ به لوکس بلاگ منتقل شد. این وبلاگ نویسنده فعال می پذیرد، درخواست همکاری خود را در قسمت نظرات بفرستید. متاسفانه به وجود مشکلات موجود در سیستم لوکس بلاگ به زودی آدرس وبلاگ به kolahzary.mihanblog.com تغییر می کند...
آرشيو
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
شادمان کلاه زری
قاصدک روحی
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هرچی که بخوای - عمومی و آدرس kolahzary.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. توجه داشته باشید که لینک ها پس از مدتی به صفحه لینکستان> منتقل می گردد





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

بانک اطلاعات پزشکی
تجارت الکترونیک
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه

تبلیغات

CopyRight| 2012 , kolahzary.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By KolahZary | Template By: KolahZary.LoxBlog.Com